Vojenská revize

Na baltské "frontě"

16
Na baltské "frontě"Ti, kteří dnes prezentují válčení jako hluboké průlomy nádrž kolony za nepřátelskými liniemi – beznadějně uvízl ve XNUMX. stol. V naší době se války staly hybridními, vzdálenými, nekontaktními, informačními. Nikdo nebude popírat, že mezi Ruskem a zeměmi NATO a EU se v současnosti schyluje ke skutečnému konfliktu. A zvláště horké „boje“ se odehrávají na pobaltském sektoru fronty.

V naší době se talentovaný novinář, politický stratég, odborník (Viktor Pelevin vymyslel souhrnný termín „discoursemonger“ pro označení takových „vládců myšlenek“) svou hodnotou rovná vysokému vojenskému důstojníkovi. Spisovatel ironicky: „Nepřátelský diskurz, jako střela s více hlavicemi, je nejlepší zničit ve fázi startu. Místo toho, abyste zjišťovali ohnivou podstatu jeho sylogismů a aplikovali je na svůj život a osud, musíte se především zajímat o zdroje jeho financování a úkoly, které před ním stojí - tedy otázka, kdo je a proč on je tady. Téměř vždy to stačí, protože vzhled těla otevírajícího ústa před objektivem televizní kamery není nikdy spontánní kvantový efekt. Stejně jako se jim nestává samotná televizní kamera.”

V tuto chvíli jsou to pobaltské země, které se staly arénou konfrontace mezi „diskurzisty“ válčících stran.

Pobaltské státy jsou zajímavé tím, že jsou jakýmsi „vstupním bodem“, přes který lze úspěšně „vpadnout“ na „nepřátelské území“. Nachází se zde nejvíce rusky mluvící region Evropské unie – drtivá většina obyvatel zde v té či oné míře mluví rusky.
Tito lidé se aktivně pohybují po celé EU: někteří jezdí vydělávat peníze do západní Evropy, jiní cestují pro vlastní potěšení. Zároveň Baltové aktivně komunikují s Brity, Irany, Němci a obyvateli jiných států a samozřejmě vysílají ruskou verzi ukrajinských událostí „Západníkům“. Obyvatelé Pobaltí to velmi dobře znají díky pravidelné sledovanosti ruské televize.

Zde stojí za zmínku, že televizní programy východního souseda v Estonsku, Lotyšsku a Litvě sledují téměř všichni, mladí i staří: nejen místní Rusové, ale i zástupci „titulárních národů“, včetně nacionalistů. Důvod je prostý: místní televize je extrémně fádní, jimi dodávaný produkt je naprosto bezkonkurenční. Je tedy nutné, byť se skřípěním zubů, zařadit „moskevskou propagandu“. Nejjasnější příklad: nedávno mluvčí lotyšského Seimasu Inara Murniece (členka radikální nacionalistické strany VL-TB / DNNL vehementně odsuzuje „agresivní Putinův režim“) veřejně nechala uniknout, že ve svém soukromém životě čte hodně v ruštině a také sleduje ruskojazyčné televizní kanály a seznamuje se s obsahem ruského tisku. Její předchůdkyně ve funkci šéfky parlamentu Solvita Aboltiņaová také přiznala, že lotyšské televizní pořady zapíná jen zřídka. Pokud se ani nejvyšší vládní představitelé nedokážou dostat z pod „informační deštník“ Moskvy, co pak můžeme říci o obyčejných obyvatelích?

Současná situace samozřejmě velmi znepokojuje politiky pobaltských zemí. „Rusko zesiluje propagandu navrženou na podporu politických a vojenských akcí a ambicí Moskvy,“ stěžuje si estonský ministr zahraničí Keith Pentus-Rosimannus. Diskuse o tom, jak uniknout ze sféry vlivu ruských médií (především televize), se zde vedou již delší dobu, lze však snadno uhodnout, že od začátku loňského roku jsou obzvláště vyhrocené. Zpočátku se pokusili přeříznout gordický uzel z ramene: v Litvě a Lotyšsku byly různé ruské kanály obviněny z šíření „nenávistných nálad“, jejich vysílání bylo dočasně vypnuto a místní opakovače byly pokutovány. Například loni Litevci na tři měsíce „vyřadili“ NTV-Mir za promítání dokumentu, který „záměrně šířil lži“ o událostech z ledna 1991 ve Vilniusu. Ve stejném roce 2014 tam byla zakázána REN-TV Baltia za „podněcování k válce“. Lotyšsko dočasně vypnulo na svém území RTR-Planeta a uložilo ve skutečnosti symbolickou pokutu 7200 eur oblíbenému kanálu First Baltic Channel, který převysílá ruské programy. PBK byla zároveň podle zástupců úřadů potrestána za „jednostranný postoj a pokusy ospravedlnit ruskou agresi na Ukrajině“.

I sami autoři prohibičních opatření však přiznali, že to dělali ze zoufalství. V tomto věku internetových technologií není připojení k „nepřátelským“ kanálům obtížné. Navíc díky obrazu skandální prohibice, která se v něm objevila, mohla ruská televize v Pobaltí jen přidat na oblibě. Opět tím utrpěl obraz samotných pobaltských zemí – vždyť jejich úřady tolik mluvily o jejich oddanosti ideálům svobody slova, ale tady to je... Dokonce i lotyšská bezpečnostní policie dala jasně najevo, že prohibiční opatření nelze omezit: „Je nutné, aby naše média nabízela divákům konkurenceschopné informační programy.

Baltové zkrátka už dávno pochopili, že je zbytečné sedět v defenzivě, do útoku byste měli jít sami. Hovořilo se o nutnosti vytvořit velký celoevropský televizní kanál v ruštině, který by začal vysílat „správný úhel pohledu“.

Kromě toho bylo možné zabít dvě mouchy jednou ranou: přítomnost takového kanálu by umožnila nejen zformátovat mozky „našich Rusů“, ale také zahájit rozhodující informační ofenzívu na území Ruska. Federace samotná.
Již nějakou dobu se tato myšlenka stala oblíbeným nápadem pobaltských úřadů. V dubnu loňského roku premiérka Lotyšska Laimdota Straujumaová oznámila, že vlády všech tří států podporují návrh na vytvoření nového hromadného sdělovacího prostředku. Ivars Belte, šéf lotyšské televize, vysvětlil, že vysílací čas tohoto kanálu by měl být vyplněn speciálně vyškolenými zprávy vysílání, talk show, ale i ukrajinské a ruské filmy a seriály „bez propagandy a válečného tématu“ (lze si snadno představit, že hlavní pozornost by byla věnována tvorbě autorů všech druhů „leviatanů“). . Obecně se rozhoupali a soutěžili s Všeruskou státní televizní a rozhlasovou společností a Dmitrijem Kiselevem. Předpokládalo se, že Estonci, Lotyši a Litevci budou rovným dílem sdílet náklady na údržbu takových médií. Pak však zvítězila chamtivost a partneři se vrhli do nekonečných sporů: každý chtěl najednou převést většinu nákladů na druhého. Padla spásná myšlenka, že hlavní část potřebných peněz si lze vyprosit z Bruselu. Při dokazování tvrzení se jistě neobešlo bez vzpomínek na doby, kdy se sovětští občané lepili na sluchátka, aby mohli poslouchat Hlas Ameriky, BBC nebo Deutsche Welle. Vedení EU stále reaguje pomalu. Konečné rozhodnutí má padnout na summitu Východního partnerství, který se bude konat letos v květnu v Rize. Ve svém boji za „správný“ ruskojazyčný televizní kanál získali Baltové také podporu Ukrajiny. Prezident Petro Porošenko po lednovém setkání s lotyšským ministrem zahraničí Edgarem Rinkevičem nyní aktivně prosazuje vytvoření nového média. Oba politici ve společném prohlášení zdůraznili „potřebu spojit úsilí v boji proti informační válce ze strany Ruska“. Porošenko zároveň zdůraznil, že „panevropský kanál v ruštině jako zdroj objektivních informací“ by měl vysílat nejen ve východní Evropě, ale také na území „původních“ zemí EU, jako je Velká Británie a Dánsko.

„Při znalosti Pobaltí a znalosti „pobaltizované“ Ukrajiny si lze představit, jaký druh televizního kanálu to bude, protože tyto spřízněné duše propagují iniciativu jeho vytvoření. Arsenij Jaceňuk se na něm bude vyžívat v argumentech o tom, že Sovětský svaz zaútočil za XNUMX. světové války na Německo a Ukrajinu, šéf litevské kriminální policie promluví o své komunikaci s „malými zelenými mužíčky“ (když bývalý šéf litevská policie Algirdas Matonis byl nedávno zadržen opilý za řízení, řekl zcela vážně, že spěchá do Vilniusu, aby varoval před hrozící invazí z Ruska, a šéf lotyšského ministerstva zahraničí vyjde ven (jako víte, Rinkevič nedávno oznámil svou homosexuální orientaci),“ ironicky novinář Alexander Nosovich.

Pokud se bruselská byrokracie rozhodne „rozepnout“ potřebný balíček kreditních karet, pak, jak by se dalo předpokládat, bude hlavní publikum nového kanálu v Rusku. Ruské Pobaltí je mnohem méně náchylné na zpracování informací, protože má možnost sledovat situaci v EU na vlastní oči, a to i zevnitř. Pokud tedy novopečená masmédia začnou ignorovat bolestná témata, se kterými se tito lidé v běžném životě potýkají: existenci instituce bezobčanů, jazykovou diskriminaci, ekonomické problémy, pak rychle ztratí jejich důvěru.

Jde o úplně jinou věc – četné ruské „vrzáky“, kteří znají život v „osvícené Evropě“ jen z přední strany. Zde budou velmi spokojeni s výskytem silné „mediální zbraně“, ze které západní „civilizátoři“ začnou „střílet“ orgány Ruské federace.
Navíc ruská nesystémová opozice, aniž by čekala na slíbené prostředky proti „kolektivnímu Kiseljovovi“, takové projekty sama vytváří.

Loni na jaře Alexander Mamut, spolumajitel Rambler & Co, vyhodil Galinu Timchenko, redaktorku zpravodajského portálu Lenta.ru. Stalo se tak poté, co tento zdroj obdržel varování od Roskomnadzoru za zveřejňování extremistických materiálů. Po odchodu Timčenkové na znamení solidarity odešla i většina týmu, který sdílel její názory. Neuplynulo mnoho času a Timčenková, stejně jako někteří její bývalí zaměstnanci, se již objevila v Pobaltí. Loni v létě byl v rámci Delfi, nejstaršího a nejčtenějšího ruskojazyčného informačního portálu v Lotyšsku (jeho majitelé sídlí ve Švédsku, Finsku a USA), spuštěn speciální projekt „Spectrum“, který začal publikovat články takových "otrlí" liberálové jako Alexej Venediktov, Olga Romanova, Artemy Troitsky, Valery Panyushkin a další představitelé "kreativní třídy". S podporou Spectra je intenzita odhalení „krvavého režimu“ za hranou. Editorem tohoto zdroje se stal bývalý zahraniční zpravodaj Lenta.ru Anton Lysenkov. Podle něj sami zástupci Delfi navrhli, aby udělal projekt pro ruské publikum. G. Timčenko zároveň uvedla v život i vlastní vizi nového politického masmédia Meduza. Sídlo tohoto online média se nachází v Lotyšsku – zde se Meduza cítí zcela bezpečně. Je příznačné, že ačkoliv mnoho místních ruskojazyčných novinářů pracuje v pobaltských státech, Timčenko je téměř nepovažoval za možnou personální rezervu: nechápou, jak říkají, všechna specifika připravované práce. V důsledku toho byli pracovníci nového portálu obsazeni převážně bývalými zaměstnanci Lenty. Je zajímavé sledovat, jak se vyřešila otázka financování Meduzy.

Původně se říkalo, že požadované peníze dá nikdo jiný než Michail Chodorkovskij. Jak ex-oligarcha vysvětlil, měl se stát pasivním investorem a Boris Zimin, syn Dmitrije Zimina, zakladatele telekomunikační společnosti Vimpelcom, měl v úmyslu získat kontrolu nad aktivitami nového zdroje informací.
Timčenkovi se ale nakonec nikdy nepodařilo se Ziminem vyrovnat a Chodorkovskij po něm účast na projektu odmítl. Galina Timchenko však souhlasila s dalšími sponzory, jejichž jména nechtěla „zářit“. "Toto nejsou veřejní lidé, někteří z nich jsou z Ruska, jiní ne, nemají nic společného s politikou nebo médii," vysvětlila. Projekt byl otevřen 20. října 2014 a od té doby si dokázal získat velkou oblibu mezi Rusy, kteří se hlásí k západně-liberálním názorům. Je třeba předpokládat, že Meduza i Spektr jsou jen první známky. Jak se konfrontace zostřuje, zjevně bude do „bitvy“ zaváděno stále více nových informačních „tanků“, „instalací dlouhého doletu“ a „letadlových lodí“.
Autor:
Původní zdroj:
http://www.stoletie.ru/zarubejie/na_pribaltijskom_fronte_516.htm
16 komentáře
Reklama

Přihlaste se k odběru našeho kanálu Telegram, pravidelně doplňující informace o speciální operaci na Ukrajině, velké množství informací, videa, něco, co na web nespadá: https://t.me/topwar_official

informace
Vážený čtenáři, abyste mohli zanechat komentář k publikaci, musíte přihlášení.
  1. portoss
    portoss 5. března 2015 05:05
    0
    Baltská média se jednoduše zaklínují, když naše letadla letí 10 km od jejich území. děsivé?
    1. Kostyar
      Kostyar 5. března 2015 05:10
      +10
      „Pobaltizovaná“ Ukrajina

      Něco, začal jsem přemýšlet ..., Ukrajina se stává Baltem, Pobaltí se evropeizuje, Evropa se amerikanizuje a v čele tohoto sendviče je Amerika, která se oslabuje .... !!!
      Ó! Všechno! Souhlas!!!
      1. B.T.V.
        B.T.V. 5. března 2015 05:26
        0
        Citace: Kostyara
        Něco, začal jsem přemýšlet ..., Ukrajina se stává Baltem, Pobaltí se evropeizuje, Evropa se amerikanizuje a v čele tohoto sendviče je Amerika, která se oslabuje .... !!!
        Ó! Všechno! Souhlas!!!


        Ano, ukázalo se, že virus "Maidan of the brain" (magg), vytvořený v SGA, jako nová zbraň hromadného ničení, je velmi nakažlivý a nebezpečný, poté, co zasáhl své tvůrce, šíří se po planetě neuvěřitelnou rychlostí. .
    2. Moore
      Moore 5. března 2015 06:20
      +3
      Ne ten klín. Prostě se tam nudí a nic se neděje.
      Média z hlediska domácího života a politiky jsou plná rozhovorů s nejrůznějšími podivíny, místními politiky, zprávami o nehodách a dalších kravinách.
      Proto je průlet ruského (!) bojového (!) letadla za hranicemi limitrofů téměř informační bombou.
      Nepíšete jim nakonec o drzém chcaní na Mildu nebo o amerických Moremanech, kteří šílí ve Ventspils?
    3. bort4145
      bort4145 5. března 2015 10:51
      0
      Neuplynulo mnoho času a Timčenková, stejně jako někteří její bývalí zaměstnanci, se již objevila v Pobaltí.

      Ano, škoda, že se „to“ nepotopí.
  2. Komentář byl odstraněn.
  3. Gans1234
    Gans1234 5. března 2015 05:11
    0
    Ano, vyserte se na tohle Baltské moře
    Naši jim odpovídají, když vůbec nevidí okraje a jsou úplně šedé
    A tak přeskočíme skoro všechno jejich tlachání a blablabla
  4. EvgNik
    EvgNik 5. března 2015 05:18
    +2
    „četní ruští „skřípěči“, kteří znají život v „osvícené Evropě“ jen z přední strany. Zde budou velmi spokojeni s výskytem silné „mediální zbraně“, ze které západní „civilizace“ začne „střílet“ úřady Ruské federace.
    Navíc ruská nesystémová opozice, aniž by čekala na slíbené prostředky proti „kolektivnímu Kiseljovovi“, takové projekty sama vytváří.
    Pokud je projekt určen pro tuto kategorii obyvatel, pak budou tyto peníze jednoduše vyhozeny do větru. I nyní můžeme vše sledovat živě na internetu. Otázka je jiná: umět a chtít různé věci.
  5. aszzz888
    aszzz888 5. března 2015 06:32
    0
    Oblast šprota Baltského moře je unášena proudem z kanalizace, odpadkové jámy. A nějak mi jich není líto, kam to odhazují, to je proud.
  6. silver169
    silver169 5. března 2015 06:39
    +2
    Žádné změny na baltské frontě. A jaké změny mohou mít tyto stagnující moše. Dříve nebo později jim na všechno přijde odpověď. Velký slon žijící v sousedství nezapomíná na urážky. Mezitím je nechte štěkat, dusit se a dusit vlastními výkaly.
  7. svskor80
    svskor80 5. března 2015 07:20
    0
    Projekt byl otevřen 20. října 2014 a od té doby si dokázal získat velkou oblibu mezi Rusy, kteří se hlásí k západně-liberálním názorům.

    Projekt si zřejmě získal oblibu výhradně mezi Rusy hlásícími se k západně-liberálním názorům, až teď jsem zjistil, že takové projekty existují.
  8. Yuri Ya.
    Yuri Ya. 5. března 2015 09:01
    0
    Zde stojí za zmínku, že televizní programy východního souseda v Estonsku, Lotyšsku a Litvě sledují téměř všichni, mladí i staří: nejen místní Rusové, ale i zástupci „titulárních národů“, včetně nacionalistů.

    A pak mě napadlo, kde se vzala taková hysterie s rusofobní zaujatostí ze strany oficiálních úřadů. To je jasné. Snaží se kompenzovat vliv našich médií.
  9. Jarilo
    Jarilo 5. března 2015 09:30
    0
    Je den a je noc. Ať se snaží sebevíc, přijde den a světlo. Mohou si kupovat deštníky, stavět kupole, ale globálně se tím nic nezmění. Pro ně samotné to může změnit jen to, že vypadnou z obecného toku, uschnou a odpadnou.
  10. věčný motor
    věčný motor 5. března 2015 10:33
    0
    Není divu, že říkají: "pohovka vojáci." "Pohovkové jednotky" jsou zvláštní kastou na světové scéně. Informační války jsou tak hluboko uvízlé v útrobách zahaleného mozku, že jej (mozek) nemůže zničit žádná zbraň hromadného ničení. Informační války jsou nejsilnější zbraní hromadného ničení. Kde je před nimi jaderná hlavice...
  11. sanyavolhv
    sanyavolhv 5. března 2015 19:29
    0
    Zdraví
    se článek líbil.
    otázka je, co mohou západní soudruzi dát Rusům výměnou za ruskou TV?prší a co to může dát Rusům? Myslím, že je to takový malý bug.
    Ruská televize už poměrně dlouho formuje povědomí lidí, něco umí, neumí... . ale funguje to už dlouho. no budou ze sebe chrlit překlady pořadů od BBC, C&N N a dalších velikánů .... no dostanou od diváka krátkou předávku, pak bude sytost .... všichni spěchají sledovat RUSKOU televizi, protože je to zvyk. a jak správně poznamenal autor článku, neměli bychom zapomínat, že ruská televize přijme status zakázaného ovoce, které je tak sladké.
    Brusel samozřejmě může dát peníze. Ano a s největší pravděpodobností se Američané prosadí, ale bude to dobrá investice? Pochybuji.
    ale ruská televize na západ BY MĚLA být financována. JE HLAD PO RUSKÝCH NÁZORY. jak „bojovat“ v informační válce, je již známo.
  12. gladcu2
    gladcu2 5. března 2015 20:30
    0
    Ve skutečnosti nemůžete argumentovat proti pravdě. Ale pravda musí být známa. Zpravidla se to stane, když začnete budovat logický řetězec událostí z dříve známé, potvrzené a nezpochybnitelné skutečnosti. Historie je nepopiratelná. Stojí to za drobnou úpravu, něco v oficiálních školních učebnicích historie a celých generací a národů si lze udělat opravdové nepřátele.
    Víte o příkladu.
    Nyní, když jste uzavřeli informační prostor o lži, můžete využívat lidské zdroje pro své vlastní účely, jak chcete.
  13. puskarinkis
    puskarinkis 6. března 2015 00:33
    0
    V pobaltských státech se snaží nahradit koncept „jiného úhlu pohledu“ „kanálem v ruském jazyce“. Zakazují ruské kanály pro „jednostranné“ informace, rozdávají své vlastní, ještě jednostrannější, pouze nyní v ruštině. Básnili v angličtině, litevštině a teď v ruštině... Nemyslím si, že něčeho dosáhnou, ale úspěšně vytvoří pracovní místa a ovládnou finance. Jako vždy: nic osobního - jen obchod! Velmi "hlučný stánek" a kdo tam není! "... a když dáte čtvrtinu, bude hrát tak a ne tak!"