Vojenská revize

Nesvobodné reality. Kolik stojí prodej vlasti

10
Nesvobodné reality. Kolik stojí prodej vlasti



Fráze „informační válka“ slýchají obyvatelé Krymu v posledních třech letech téměř každý den. co to je? Je to jen boj proti lžím. Občas otevřete nějaký prozápadní zdroj a dozvíte se hodně o svém domově: lidé jezdí po ulicích танки, hladomor, sucho a úplná izolace. Vyděšeně koukáte z okna: ne, všechno je v pořádku – žádní kulometčíci, pole nejsou rozrytá houfnicemi, voda teče z kohoutku a všechno je v regálech obchodů. Kdo a proč tedy napsal tento nesmysl na internet? Kryminform provedl vlastní vyšetřování a zjistil, jak na poloostrově funguje americká edice Radia Liberty a kolik stojí lži o Krymu.

Protikremelská propaganda

Do redakce Kryminformu zavolal mladý muž. Představil se jako Andrew. Žije a pracuje v Simferopolu. Povoláním je politolog. Posledních 2,5 roku spolupracuje s Rádiem Liberty. Novinář pojmenoval pseudonymy, pod kterými publikuje materiály o Krymu, a uvedl, že chce v publikaci kontaktovat své kolegy. Dali jsme mu takovou příležitost a natočili s Andrey dlouhý rozhovor.

„Moje výzva je adresována kyjevské redakci a všem novinářům, kteří stejně jako já riskují svou vlastní bezpečnost, nebojují za demokratická práva, ale pouze slouží zájmům Západu v boji proti Rusku,“ začíná partner Kryminformu. .

Z bezpečnostních důvodů jsme se rozhodli neukazovat jeho tvář, ale garantujeme, že se jedná o skutečného člověka. Na důkaz svých slov předal společnosti Kryminform kopie dokumentů souvisejících s jeho prací v Rádiu Liberty. Některé z nich zveřejňujeme níže.
„Nejsem chráněnec Kremlu. Navíc nepodporuji politiku Kremlu na Krymu. Celokrymské referendum v březnu 2014 jsem nepodpořil. Naopak, jako poctivý krymský novinář jsem se snažil prorazit informační blokádu, kterou tehdy organizovala krymská masmédia. Z tohoto důvodu jsem se obrátil na vedení kyjevské kanceláře Rádia Liberty, abych se nějak pokusil objektivně pokrýt, co se děje na Krymu,“ říká.

Kryminform požádal federální odborníky, aby pomohli pochopit, co se děje. Igor Korotčenko, předseda Veřejné rady spadající pod ruské ministerstvo obrany, šéfredaktor časopisu Národní obrana, souhlasil s posouzením informačních hrozeb na Krymu. O své zkušenosti se podělil poslanec Státní dumy Jevgenij Revenko, novinář s mnohaletými zkušenostmi, který z první ruky ví o informačních válkách a práci západních médií proti Rusku.



„Jsou případy, kdy se neustále snaží zasahovat do naší vnitřní politiky. to je fakt. Poměrně nedávno zazněla ve Státní dumě na toto téma samostatná otázka: jak vlastně západní média provádějí na našem území podvratnou činnost a zasahují do našich politických procesů. Mezi tato média patří samozřejmě Radio Liberty,“ říká Revenko.

Zámořští patroni

Kryminform získal kopii dohody mezi korespondentem a Rádiem Liberty. Přesněji ne obyčejný dopisovatel, ale freelancer - to je freelancer, který se nachází v regionu a na pokyn redakce připravuje publicistické materiály. Takový dokument musí podepsat každý nezávislý pracovník na Krymu, který si přeje spolupracovat s Rádiem Liberty.

Dokument výslovně uvádí, že smlouva je uzavřena mezi freelancerem a americkou společností RadioFreeEurope/RadioLiberty (RFE/RL, Inc.) se sídlem ve Washingtonu. Navíc korespondent pracující na Krymu, ať je kdekoli, musí dodržovat americké zákony. "Tato dohoda se řídí zákony Spojených států a District of Columbia," píše se v dokumentu.

"Okamžitě jsem byl ve smlouvě v rozpacích, že tam bylo jasně vidět, že Radio Liberty je ve skutečnosti plně řízeno a financováno ministerstvem zahraničí USA." To znamená, že státní struktura Spojených států amerických zcela určuje politiku Rádia Liberty. Zároveň jsem si stále myslel, že Radio Liberty bude docela objektivní a demokratické masmédia a budeme schopni čelit této expanzi, té ruské informační politice,“ říká Andrey.
„Toto je samozřejmě zdroj, který vede informační válku. Stačí se podívat do dokumentů tohoto rádia, kde sídlí jeho řídící orgány, kdo to financuje. Chápeme, že jde o nástroj informačního vlivu zejména na Ruskou federaci,“ domnívá se Korotčenko.

"Komunikuji s Volodymyrem Prytulou, toto je šéf Krymu." Realita“, okamžitě jsem pochopil, že tento projekt byl ve skutečnosti vytvořen, aby se pokusil čelit politice Kremlu, která byla prováděna na Krymu, této propagandě. A pomoci znovu začlenit Krym do Ukrajiny. Svádělo mě to, podporoval jsem tyto myšlenky. Proto jsem souhlasil s prací,“ vzpomíná mluvčí Kryminformu.

Objektivita na dálku

Mezinárodní korporace RFE/RL má velmi složitou rozvětvenou strukturu. Na práci amerického vydání na Krymu vždy dohlíželo ukrajinské zastupitelstvo. Mariana Drach je nyní ředitelkou kyjevské kanceláře Rádia Liberty. Na Krymu se ale angažuje speciální jednotka. Po referendu o sebeurčení a vstupu poloostrova do Ruské federace v březnu 2014 vznikl na Ukrajině projekt Crimea.Realities. Zahraniční publikace pro něj začala hledat příznivce na poloostrově v novinářském prostředí.

Zpočátku redaktoři Krym.Realii umístili své materiály jako alternativu ke krymským masmédiím. V řadách jejich odborníků ale brzy zůstali jen ukrajinští politici, kteří nemají spolehlivé a objektivní informace o dění na Krymu. Hlavním zdrojem dezinformací se proto brzy stal krymský projekt Rádia Liberty.

Odborníci přitom nevylučují, že nepravdivé informace pro západního čtenáře o Krymu jsou součástí informační politiky korporace RFE / RL.

„Radio Liberty má určitý úkol. Není třeba mluvit o nějakém objektivním postoji, protože Radio Liberty je financováno vládními agenturami USA,“ domnívá se Evgeny Revenko.

Projekt „Crimea.Realities“ vede Vladimír Prytula, novinář, který si kdysi říkal „nezávislý“. O jeho spojení s ukrajinskými a americkými zpravodajskými službami na poloostrově se ví už delší dobu. Koncem 90. let byl Pritula mnohokrát na různých stážích a speciálních vzdělávacích programech v USA a Evropě. Když proto utekl do Kyjeva a věnoval se protiruským aktivitám, jeho krymské kolegy to vůbec nepřekvapilo.



Je to Pritula, kdo nyní ve skutečnosti řídí všechny korespondenty na volné noze, kteří pracují na Krymu a v Sevastopolu. Je také podřízen šéfredaktorům Eleně Yurchenko a Yane Goryunovové. Freelanceri z Krymu posílají všechny své materiály na dvě e-mailové adresy: do redakce a osobně do Prytuly.

V rozporu s jejich vlastními sankcemi

Kryminform má k dispozici dokumenty potvrzující skutečnou přítomnost a aktivní práci Rádia Liberty v Simferopolu po referendu o sebeurčení. V červnu 2014 uzavřela redakce smlouvu o podnájmu prostor v budově obchodního centra Oktyabrsky na Petropavlovskaya 3, v samém centru hlavního města Krymu. Novináři obsadili kancelář číslo 317. Slíbili, že budou platit v dolarech – 410 dolarů měsíčně.

Redaktoři se tehdy neostýchali ani jejich skutečné příslušnosti. Smlouvu o pronájmu prostor v Simferopolu uzavřela přímo společnost RFE/RL Corporation registrovaná v americkém státě Delaware se sídlem na Connecticut Avenue ve Washingtonu. Podnájemce v dokumentech zastupuje viceprezident společnosti John Giambalvo.

Ukazuje se, že po březnu 2014, kdy americké úřady odsoudily volbu Krymčanů a uvalily sankce na obyvatele poloostrova, americká publikace podle jejich názoru nejenže neopustila „okupované“ území, ale také začala se zde aktivně prosazovat.

„Pořád přicházelo několik mladých kluků a dívek. Někdy s nějakou natáčecí technikou, ale častěji bez ničeho. Místnost je tam docela malá, byly tam čtyři pracovní stoly. Celkem jich ale bylo obvykle šest. Tiché, klidné, nikdy na sebe nepřitahovaly pozornost. A co tam dělali, nás nikdy nezajímalo a nevíme,“ řekl Kryminformu zástupce vedení obchodního centra.

Od té doby americká společnost přes všechny sankce přešla na Krymu na osady v ruských rublech. Kryminform má k dispozici výpisy z účtů ruské „Bank ChBRR“. Zastoupení Rádia Svobodná Evropa podle dokumentů zaplatilo nájemné za prostory v Simferopolu za období od července do srpna 2014 ve výši 45 011 rublů, za září až listopad téhož roku - 50 856 rublů.



A v budoucnu se novináři zahraniční publikace nikam nestěhují. Nájemné za období od prosince 2014 do února 2015 činilo 97 448 rublů, v březnu - 26 915 rublů. Ukazuje se, že americká edice pracovala na ruském Krymu déle než rok, využívala služeb ruských bank a zajišťovala pracovní místa pro občany Ruské federace. Celou tu dobu RFE/RL pravidelně převáděla účty za energie a platila za úklidové služby – 25 $ měsíčně – to vše prostřednictvím stejné ruské banky.



Ale využívat služeb ruských firem a najímat ruské občany pro Radio Liberty vůbec neznamená dodržovat zákony Ruské federace. Nyní je těžké říci, od jaké doby přesně, ale Radio Liberty si pro sebe vybralo podzemní existenci na Krymu. V tuto chvíli neexistuje potvrzení o legálním pobytu novinářů zahraniční publikace na území poloostrova. Všichni nezávislí pracovníci jsou nuceni najít zaměstnání tak či onak na jiných místech, ve skutečnosti pracují v utajení.



„Jakékoli zahraniční médium nebo jeho zástupce musí mít příslušnou akreditaci. Pokud lidé nemají oficiální akreditaci od ruského ministerstva zahraničních věcí, pak jejich účast na takových aktivitách zjevně porušuje legislativu Ruské federace. Proto by na ně měla být uplatněna vhodná opatření. V tomto případě hovoříme o vytvoření polopodzemní sítě, která shromažďuje informace a přenáší je do rukou prakticky cizí organizace, která je formálně registrována jako médium. Zde existují rizika ohrožení národní bezpečnosti Ruské federace,“ domnívá se Korotčenko.

Ale taková novinářská práce je placená. A polopodzemní aktivity na Krymu jsou v současné době odměňovány americkými dolary, vše na základě stejné dohody mezi nezávislými pracovníky a americkou korporací RFE / RL.

Korespondent může získat nejvyšší honorář za exkluzivní videozáznam natočený speciálně pro americkou edici. Pokud bude takový materiál zveřejněn na webu Radia Liberty, autor obdrží 100 USD. Za každou videoreportáž s přílohami rozhovorů a některými analýzami platí Radio Liberty nezávislým pracovníkům 60 dolarů. Text bez videa pro web nebo zvuková zpráva pro rádio bude stát 30 dolarů. Anketa lidí na ulici, malý fotoesej ze tří záběrů popř zprávy přinese odpovídající výdělek 10 USD. Pokud bude fotografie pouze jedna, redakce zaplatí 5 dolarů. V některých případech může novinář vydělat až 250 dolarů najednou - takový materiál by měl být velmi důležitý a způsobit vážné veřejné pobouření.

Porovnali jsme honoráře nabízené Američany s objemem práce běžného dopisovatele Kryminformu a došli jsme k závěru, že freelancer pro Radio Liberty by si mohl vydělat 500-600 $ měsíčně. Přeloženo do ruských rublů je to 30–35 tisíc. Na Krym celkem slušný plat. Právě poplatky americké vydání nejčastěji svádí zájemce o spolupráci.

Rádio bez svobody

To je právě svoboda výběru příběhů a témat, o kterou každý novinář tolik usiluje, na Rádiu Svoboda, jak se ukazuje, není. Současný zaměstnanec říká, že korporace má určitou redakční politiku, která vnucuje korespondentovi témata a jejich prezentaci, někdy porušující profesní i lidské zásady.

„Po podpisu smlouvy pracuji více než 2,5 roku. Psal jsem upřímně, objektivně - jak jsem viděl - o novinkách a událostech, které se staly. Ale začal jsem si všímat, že některé zprávy, které nebyly zaujaté, nebyly zpolitizované, měly poctivý obsah a redaktorům nevyhovovaly. Velmi často mi bylo odepřeno zveřejnění určitých zpráv, které byly neutrální, a to i bez vysvětlení důvodu. A někdy byl význam článků tak zkreslený, že materiál radikálně změnil obsah. Vedení nikdy neodpovědělo na mé otázky jasně. Řekli pouze, že to neodpovídá informační politice, kterou Radio Liberty dodržuje, - říká Andrei.

A žádné námitky proti redakční politice a dokonce i náznaky, že byla zveřejněna vyslovená lež, kterou ve skutečnosti nenapsal, od zpravodaje v redakci Rádia Svoboda nepřijímá. A to je také jasně uvedeno ve smlouvě. „Freelancer uznává, že veškerá práva na novinářské materiály patří společnosti. Společnost má právo upravovat, zmenšovat materiály a převádět je na třetí stranu,“ stojí v jednom z ustanovení smlouvy.

Rád bych se pozastavil nad pojmem „freelancer“ uvedeným ve smlouvě – v dokumentu je jasně uvedeno, o koho se jedná. Ale nikdo. A nemá žádná práva. A ochrany se v nouzi od redakce nedočká. „Svobodný pracovník je svobodná protistrana, která není zaměstnancem společnosti, vztah se řídí touto dohodou, nikoli pracovními normami. Tato dohoda nezakládá nárok na trvalý pracovní poměr OSVČ a nárok na sociální výhody společnosti,“ píše se ve smlouvě.

A všechny daně musí platit freelancer ze svého. Je výhradně odpovědný za vyřízení dokladů v místě pobytu. A pokud se stane, že někdo podá žalobu na lež zveřejněnou pod jeho jménem, ​​veškeré náklady ponese výhradně autor. „Svobodný pracovník kompenzuje společnosti nároky, nároky vyplývající z práce nezávislého pracovníka pro společnost. Touto dohodou freelancer souhlasí s příslušným statutem, pravidly a postupy Spojených států a jednotlivých států,“ stojí ve smlouvě.

„Kolegové, kteří v podmínkách informační konfrontace vědomě spolupracují s takovými strukturami, jako je Radio Liberty, musí pochopit, že se neangažují v žurnalistice. Jsou voláni strukturou, která se ve skutečnosti zabývá informačním podvracením,“ říká Revenko.

Další klauzule dohody si zaslouží pozornost, protože přímo souvisí s informační bezpečností Ruské federace. Říká se, že korespondent najatý Rádiem Liberty by neměl mít problémy s americkými zpravodajskými agenturami. To znamená, že freelancer musí být velmi loajální k Americe. A bude ho zvláště prověřovat spolupráce s ruskými orgány činnými v trestním řízení – špioni v řadách americké společnosti nejsou potřeba. Přitom sám novinář, který sbírá informace na území Ruska, je ve skutečnosti zahraniční agent. A na Krymu se taková přítomnost dlouhá léta neskrývala.

„Když jsem v letech 2007-2008 pracoval jako ředitel zastoupení Všeruské státní televizní a rozhlasové společnosti na Ukrajině, pravidelně jsem přijížděl jako korespondent na Krym. A osobně jsem narazil na zpravodaje zahraničních médií, kteří vypadali méně jako novináři a více jako důstojníci tajných služeb, kteří pracují v utajení,“ řekl Jevhen Revenko pro Kryminform.
Spotřební materiál

Případ zadržení zpravodaje Rádia Liberty Nikolaje Semeny byl jasným potvrzením toho, že lidé jsou pro americkou publikaci pouze „výdajným materiálem“, říká současný zaměstnanec Andrey.

„Vaše vlastní bezpečnost hraje koneckonců také důležitou roli. Precedent s Nikolajem Semeynayou to jasně ukázal. Vedení Rádia Liberty vůbec nemyslí na naši bezpečnost. Jsme pro ně vlastně spotřební materiál, který lze zanedbávat, kdykoli se vám to hodí,“ říká Andrey na adresu svých kolegů.

Jeden z nejpopulárnějších autorů kritizujících ruské úřady na Krymu, Nikolaj Semena, byl zadržen FSB 19. dubna 2016. Pro veřejné výzvy k porušení územní celistvosti Ruské federace proti němu bylo zahájeno trestní řízení pro extremismus. Kyjevské vydání zároveň opustilo svého zaměstnance.



Obranný expert Igor Korotčenko se domnívá, že na novináře Rádia Svoboda pracující v podzemí na Krymu lze použít jiný článek Trestního zákoníku Ruské federace.

„V tomto případě je docela možné odkázat na článek „Zrada“, který říká, že poskytnutí pomoci cizímu státu, cizí organizaci na úkor bezpečnosti Ruské federace, je klasifikováno jako zrada. A nikdo nezrušil článek trestního zákoníku Ruské federace. Otázka jeho použitelnosti je v kompetenci orgánů činných v trestním řízení,“ řekl v rozhovoru pro Kryminform.

bezohledný růst

Je možné, že právě z důvodu vlastní bezpečnosti a povědomí o své nelegální činnosti opustilo Rádio Liberty mnoho známých novinářů. Ale na jejich místo přišli jiní – bezzásadovější.

„Přišel mladý bezzásadový růst, který je připraven udělat cokoliv za jakékoli peníze. Klidně jim mohu připsat sevastopolského bloggera Andreje Vasiljeva a novináře Philipa Lebeděva, který píše pod pseudonymem David Axelrod. Také novinář, který se skrývá pod rouškou sevastopolské pobočky Novaja Gazeta, Ivan Žilin. Kerčská freelancerka Julia Zhuravleva. A mnoho dalších jim lze bezpečně připsat, “vyjmenovává Andrey.

Podle Kryminformu má nyní nejméně deset novinářů na Krymu a v Sevastopolu smlouvy o spolupráci s americkou publikací, na jejichž základě dostávají peníze nezávislí pracovníci. Vasiliev, Lebeděv, Žilin a Zhuravleva, kteří již byli jmenováni, jen stěží tají spolupráci s Rádiem Liberty. I když na svých stránkách v sociálních sítích raději uvádějí jiné místo výkonu práce. Zbytek se snaží nepropagovat své aktivity pod kontrolou americké struktury. Patří mezi ně bývalý šéfredaktor Argumenty týdne – Krym Zair Akadyrov, sevastopolský nezávislý pracovník Roman Černěnko a další obyvatel Sevastopolu Oleg Leus.

Smlouva s Radio Liberty nezajišťuje šíření informací novinářem mimo publikaci, ale na stránkách těchto nezávislých pracovníků lze snadno najít přetisky článků z protiruských publikací, kritiku krymských úřadů a nejjasnější negativa z život na poloostrově. Plná identita s náladami v publikacích Radia Liberty.

„Během ruského jara tento zdroj (Krym.Realii), jak se říká, „vyhnal“ všechny události, které se odehrály na poloostrově, otevřeně podporoval nacionalistické symboly, především vůdce Mejlis (organizace je zakázána Ruské území pro extremismus), - připomíná události roku 2014 poslanec Státní dumy, bývalý místopředseda krymské vlády Ruslan Balbek. "Naprostá většina obyvatel poloostrova ocenila web Krym.Realii přezdívkou "lhář" - jednoduché, ale naprosto přesné pro publikaci, která se zašpinila lží a nenávistí ke všemu ruskému."

Základní principy

Andrey řekl Kryminform, že se dlouhou dobu snažil udržet si své místo ve známé mezinárodní publikaci. A dokonce v určité chvíli přešel k psaní nepolitických textů. Ale nakonec se přesto rozhodl rozloučit se s Rádiem Liberty. "Uvědomil jsem si, že čestnost a objektivita nehrají pro Radio Liberty absolutně žádnou roli," dodal.

„Když to uděláte, musíte pochopit a uvědomit si, jakou pozici tato média zaujímá ve vztahu k vašemu vlastnímu státu. A to je osobní volba každého člověka. Máme svobodu médií a to je jeden ze základních principů. Neměli bychom se ohrazovat – přijďte, podívejte se, promluvte si. Ale rádi bychom, aby naše procesy byly vyprávěny objektivně,“ věří Evgeny Revenko.

Andrei ve své výzvě požádal redaktory a všechny zaměstnance Rádia Liberty, aby se nad tím, co dělají, jen zamysleli.
"Stojí vaše bezpečnost, váš život ve skutečnosti za to, abyste jednoduše zajistili zájmy Rádia Liberty, zájmy Západu v boji proti Ruské federaci?" ptá se řečnicky na svou adresu.

„Přeji redakci kyjevské kanceláře, aby se vrátila ke svým kořenům – k těm důležitým principům, kterými se řídí všechna normální masmédia – k objektivitě a poctivosti,“ shrnula pracovnice Radia Liberty.
Původní zdroj:
http://www.c-inform.info/comments/id/251
10 komentáře
Reklama

Přihlaste se k odběru našeho kanálu Telegram, pravidelně doplňující informace o speciální operaci na Ukrajině, velké množství informací, videa, něco, co na web nespadá: https://t.me/topwar_official

informace
Vážený čtenáři, abyste mohli zanechat komentář k publikaci, musíte přihlášení.
  1. Lapotník
    Lapotník 22. června 2017 15:57
    +4
    Q.E.D. Vždy budou existovat zrádci.
  2. Overlock
    Overlock 22. června 2017 15:59
    +3
    Nic divného - to se dalo čekat. Horší je, když federální kanály leží po celé zemi a místní obyvatelé píší rozhořčené dopisy a plivou. Tak tomu bylo, když Brilev ve svém pořadu "Zprávy v sobotu" chválil herecké výkony. Guvernér Ovsyannikov. A teď už Putin řekl. že v Sevastopolu se prostě kradou peníze. Trvalo několik měsíců, než jsem na to přišel. A kdo je teď Brilev? Je pro Kreml nebo protikremelskou propagandu? Lidé jeho přínos ocenili. Na místním informačním poli přitom panuje přísná cenzura. Jakákoli negativní zmínka o EP je blokována. Když bylo celé Rusko pobouřeno politickým pedofilem v „Outpost“, objevila se zpráva, že „Mladá garda“ je přijímána také od 14 let a kteří se aktivně účastní politického života země. MG se používá jako nástroj pro vysvětlovací práci mezi mládeží a proti opozici. Jako příklad lze uvést kampaň aktivistů Mladé gardy v únoru 2006 požadující rezignaci guvernéra Permského území Olega Chirkunova. Zpráva visela 5 minut, autor byl zakázán. Nepřátele tedy nepotřebujeme, vše si uděláme sami. Lidé si nyní myslí, že je těžké oklamat
  3. Vůdce Redskinů
    Vůdce Redskinů 22. června 2017 16:51
    +2
    Příjmení Korotchenkov znamená pro znalé lidi hodně. Lhář, který nemá kde testovat. Mělo by to tedy platit i pro informace, ve kterých je to „namazané“. A to, že „v krymském království není všechno klidné“, jsem pochopil po rozhovoru s přítelem mého mládí, rodilým Krymčanem – „ani nepřemýšlejte o příchodu...“ Stručně a jasně.
    1. Kateřina II
      Kateřina II 22. června 2017 22:17
      +1
      Citace: Vůdce Redskins
      Lhář, který nemá kde testovat

      No, tohle je on - "pan tisíc dolarů", skandálů je s ním dost, mírná forma narcismu je přítomna - gentlemanská sestava - "expert"
      článek v duchu bít ocasy...
    2. B.T.V.
      B.T.V. 23. června 2017 03:36
      0
      Citace: Vůdce Redskins
      A to, že „v krymském království není všechno klidné“, jsem pochopil po rozhovoru s přítelem mého mládí, rodilým Krymčanem – „ani nepřemýšlejte o příchodu...“ Stručně a jasně.


      Je to zvláštní, ale všichni moji příbuzní jsou na Krymu, nic takového jsem od nich neslyšel.
      1. Vůdce Redskinů
        Vůdce Redskinů 23. června 2017 08:09
        +1
        Dobré ráno. Vaše odpověď mě dojala. Myslel jsem, že můj přítel možná nemá dobrou náladu, když odpověděl, a pak jsem napsal na YouTube pohledy na krymské pláže. Ne, myslím tím, že optimista bude střílet nejlidnatější a pesimista - nejprázdnější. Tady se zdá, že je to pár a nějak prázdné...
        1. B.T.V.
          B.T.V. 23. června 2017 10:24
          0
          Je prázdný, protože bylo špatné počasí, teď se to začíná zlepšovat, lidi pojedou. Zrovna včera jsem mluvil se svou matkou, bydlí poblíž Alushty.
  4. myslitel
    myslitel 22. června 2017 19:14
    0
    Je zajímavé číst odpověď majáku demokracie, prezidenta RFE / RL na Kryminform -
    "Radio Liberty působí na Krymu v reakci na poptávku občanů po spolehlivých informacích... na Krymu anektovaném Ruskem se vynakládá veškeré úsilí k zastrašení nezávislých novinářů, aby se uzavřelo informační okno před světem."

    https://ru.krymr.com/a/news/28572761.html
  5. zena29
    zena29 23. června 2017 02:09
    0
    *jednoduché, aby se článek neztratil*
  6. Altona
    Altona 23. června 2017 14:05
    0
    Pokud jde o Krym.Realii a Radio Liberty, toto jsou předměty propagandistické války proti nám. Pokud jde o jiná média, na federálních kanálech jsou stále hloupé talk show s Norkinem, Skabeevovou, Solovjovem, Babayanem, kam jsou zváni a platí velké poplatky patentovaní rusofobové - Kovtun, Matseychuk, Amnuel, Gozman a další. Samotné federální kanály se již dlouho proměnily v propagátory buržoazního vlastenectví s cílem zamlžit zraky obyvatelstva před vnitřními problémy. „Kalibr“ v Sýrii je jistě skvělý, ale proč by to měl platit prostý občan a ne oligarcha? A pokud jde o "veřejný majetek", mimochodem, proč Gazprom sponzoruje Ekho Moskvy?